Jak správně cvičit břicho

 

V tomto článku jsme pro Vás připravili pár rad, spojené s posilováním břišních svalů. Na internetu v dnešní době koluje tisíce návodů a videí na to, jak správně břicho posilovat, takže se zaměříme na ty ostatní věci.

Okolo procvičování břicha jsou podle mého názoru spojené dva nejčastější mýty:
 

Čím více sérií a opakování, tím lépe

Asi bude těžké to někomu vymluvit, ale břišní sval je sval, stejně jako ostatní. Takže není potřeba ho procvičovat v deseti sériích po padesáti opakováních, 3x denně.

Je pravda, že břicho se zregeneruje mnohem rychleji, než jiné, větší svalové partie, úplně si ale vystačíme se dvěma cviky. Každý z nich ve třech sériích a patnácti opakováních. 
Důležité je cvičit tak, abyste poslední opakování odcvičili jak se říká, na doraz.
 

Shodím v pase tím, že začnu cvičit břicho

Břišní svaly jsou určitě velmi důležité, pomáhají nám udržet správný postoj a mají řadu dalších úkolů. Posilováním ale docílíme jen zpevnění břicha. Je chyba si myslet, že tuk zmizí nad svalem, který se procvičuje.
Jestli se chcete zbavit tuku na břichu, je potřeba se všeobecně zaměřit na stravu a kardio /běhaní, plavání, rychlá chůze/.

 

Nejznámějším cvikem je určitě stále klasický sed-leh. Břišním svalům dá při správném provedení dostatečně zabrat, jen je potřeba, dát si pozor na dvě věci:

- Vždy pod sebou mějte měkkou podložku.
 Bederním obratlům přehupování na tvrdé podložce nedělá úplně dobře.


- Základní chyba, kterou můžeme vidět ve fitness centrech, je zafixování nohou /za nárty/ při cvičení sed-lehu. Nohy vždy musí být volné, jinak práci přebírají především přitahovače.

 

Komentáře k článku

Nejsou zde žádné komentáře, buďte první.

Přidat nový komentář

Jméno:*
Zpráva:*